بنیادی‌فر داور فینال آسیا شد سون هیونگ مین جانشین بنزما می‌شود وزیر ورزش: تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار
سرخط خبرها

حال و روز این روزهای بسکتبال استان؛ سرباز‌ها به جای سربارها!

  • کد خبر: ۱۷۸۰۸۱
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
حال و روز این روزهای بسکتبال استان؛ سرباز‌ها به جای سربارها!
تصمیم جدید مسئولان باشگاه آویژه می‌تواند برای بسکتبال استان برد-برد باشد.

بازار نقل‌وانتقالات لیگ‌برتر بسکتبال با خرید‌های شهرداری گرگان، قهرمان فصل گذشته، داغ شده است و مسئولان باشگاه آویژه‌صنعت پارسای مشهد هم پس از اعلام قطعی تصمیمشان درباره غیبت در لیگ‌برتر فصل آینده که موجی از واکنش‌های اهالی بسکتبال و طرف‌داران این رشته ورزشی را در مشهد به همراه داشت، حالا تصمیم جدید و جالبی گرفته‌اند.

آویژه‌ای‌ها که ۱۰ سال است در فضای بسکتبال کشور نفس می‌کشند، چندی پیش دلسرد از بی‌مهری‌‎ها و بی‌توجهی‌ها، در تصمیمی بحث‌برانگیز از لیگ‌برتر بسکتبال کناره گرفتند و اعلام کردند که می‌خواهند با ساخت سالن به زیرساخت‌های این رشته ورزشی کمک کنند؛ تصمیمی که پس از پافشاری جامعه بسکتبال، مسئولان و اصحاب رسانه برای تجدیدنظر در آن، حالا رنگ و بویی متفاوت به خود گرفته است. آن‌ها می‌خواهند سهمیه‌شان در لیگ‌برتر را برای یک فصل اجاره بدهند!

«رعد پدافند» جایگزین آویژه

مسئولان باشگاه آویژه‌صنعت پارسای مشهد در هماهنگی با رئیس فدراسیون بسکتبال و مسئولان ورزش استان، پس از مذاکراتی با باشگاه رعد پدافند هوایی، با این باشگاه به توافق رسیده‌اند و به‌دنبال امکانی هستند تا سهمیه لیگ‌برتری باشگاهشان به مدت یک فصل در اختیار رعد پدافند هوایی قرار بگیرد.

این بدان معناست که تیم رعد پدافند هوایی فصل پیش رو از مشهد در لیگ‌برتر شرکت خواهد کرد تا هم سهمیه مشهد حفظ شود و هم این تیم بازیکنان سرباز مشهدی را به خدمت بگیرد و برخی از بازیکنان آویژه هم در این تیم بازی کنند. از طرفی، حضور این تیم در مشهد دوباره مسابقات و هیجان لیگ‌برتر را به سالن خانه‌بسکتبال خراسان‌رضوی خواهد آورد.

آینده آویژه در گرو حمایت مسئولان

با این تصمیم، باشگاه آویژه‌صنعت پارسا هم می‌تواند به وعده‌اش برسد که همانا ساخت سالن ورزشی برای رشته بسکتبال و کمک به زیرساخت‌های ورزش استان است. البته در این بین طی این یک‌سال مسئولان ورزش استان هم نقش بسزایی در محقق‌شدن این وعده دارند.

زیرا شرط اول پاپیش‌گذاشتن آویژه‌ای‌ها برای هزینه‌کردن در این بخش، اختصاص زمین مناسب از سوی استان برای ساخت سالن است؛ اتفاقی که اگر مثل سال‌های گذشته و در رابطه با رشته‌‎هایی مثل والیبال و فوتسال و ... نیفتد، آویژه‌ای‌ها هم کاری از دستشان برنمی‌آید و این پروژه زمین می‌ماند. آویژه‌ای‌ها قول داده‌اند که در صورت حمایت مسئولان، پس از ساخت این سالن ورزشی، در سال‌های آینده دوباره به عرصه تیم‌داری در لیگ‌برتر برگردند و سهمیه استان حفظ شود.

سرباز‌های رعد در مشهد

تیم بسکتبال رعد پدافند هوایی تیمی نظامی است که در سال‌های گذشته همواره از استان‌های مختلف در لیگ‌برتر شرکت کرده است و بیشتر بازیکنان این تیم سرباز هستند؛ تیمی که به همین دلیل معمولا از تیم‌های پایین جدول است. با وجود این، انتقال این تیم به مشهد می‌تواند در فصل آینده حال‌وهوای ویژه‌ای به باشگاه رعد پدافند بدهد.

زیرا علاوه بر چند سرباز مشهدی که هم‌اکنون در این تیم هستند، احتمالا چند بازیکن دیگر هم به این جمع از آویژه‌ای‌ها اضافه می‌شوند؛ از حسین محمدزاده بگیرید تا فربد سعادت‌نیا. علیرضا جعفری، غلامزاده و سجاد ابراهیمی هم به این جمع اضافه می‌شوند تا سرباز‌های مشهدی حال‌وهوای ویژه‌ای به رعد بدهند.

لیگ‌برتری‌های آویژه در لیگ استان

تصمیم جدید باشگاه آویژه درحالی گرفته شده است که بازیکنان فصل گذشته این تیم در لیگ‌برتر بسکتبال هنوز با تیمی به توافق نرسیده‌اند و همه‌شان برای حفظ وضعیت بدنی‌شان در لیگ‌برتر بسکتبال استان به میدان می‌روند؛ مسئله‌ای که بر جذابیت‌های لیگ استان افزوده است. این مسابقات به پایان دور رفتش رسیده است و تیم‌های فرش مشهد و رادین به‌واسطه حضور چندین ستاره آویژه که در لیگ‌برتر بازی کرده‌اند، بالانشینان این جدول هستند.

فرش مشهد ستاره‌هایی مانند نوید خواجه‌زاده، مهدی افخمی، فربد سعادت‌نیا و علیرضا مرتضوی را در اختیار دارد و رادین هم سجاد ابراهیمی، مهدی جعفری و چند چهره دیگر را به خدمت گرفته است. این مسابقات در هفته پایانی دور رفت با جدال جذاب دو تیم مدعی فرش مشهد و رادین دنبال شد و فرشی‌ها که بیشتر از ستاره‌های تیم آویژه بهره می‌‎بردند، توانستند با نتیجه ۸۶ بر ۷۵ از سد رادین بگذرند تا صدرنشین بلامنازع دور رفت باشند.

نکته جالب اینکه بازیکنان لیگ‌برتری آویژه حالا با این تصمیم جدید می‌توانند در صورت توافق با باشگاه رعد، در مشهد بمانند. البته در این بین ستاره‌هایی مانند نوید خواجه‌زاده و علیرضا مرتضوی به احتمال زیاد به تیم‌های بزرگ‌تر بروند، اما حسین محمدزاده و فربد سعادت‌نیا بازیکنان جوانی هستند که می‌توانند سرباز شوند و در مشهد و تیم رعد پدافند باقی بمانند تا هم در لیگ‌برتر توپ بزنند و هم تجربه بازی‌کردن بیشتر به دست آورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->